fredag 16 januari 2015

utskriven

Jag fick nog i tisdags och skrev ut mig själv. Så himla skönt.
Nu har jag träffat min nya psykolog och vi har bestämt att nu ska jag träffa både henne och min nuvarande psykolog, tillsammans. Den första halvtimmen ska hon vara med, sen får hon gå.
Anledningen till varför jag ska byta är att jag är 18, och måste till vuxenpsykiatrin nu, lämna BUP. Eftersom separationsångesten är ett stort jäkla problem för mig så ska jag inte byta på en gång. Igår fick jag reda på att min nuvarande psykolog ska sluta om ungefär sex veckor så jag får träffa honom fram till dess. Hur känns det? Skitjobbigt, faktiskt. Men jag måste väl acceptera det, jag borde ju ändå vara beredd på det.

Men nu mår jag faktiskt ganska bra. Bättre än vad jag har gjort på länge. Jag hoppas att det håller sig, att detta var första och sista gången jag blev inlagd på vuxenpsyk. Helt ärligt så tror jag inte det, men hoppet finns, någonstans djupt inne i mig.

2 kommentarer:

Sskadad sa...

Håller tummarna!!

amanda sa...

Hoppas det går bra för dig! Frivillig kram