tisdag 20 maj 2014

upp och ner och ner och upp

Jag glömmer hela tiden om att jag faktiskt har blogger på min mobil nu. 
Men jag vill byta bloggdesign osv, jag tycker ju också att det är bekvämt att skriva på en dator. Helst vill jag att min dator ska funka igen, men det är inte laddaren som är sönder, det är insidan som är sönder. Det skulle säkert kosta dubbelt så mycket att fixa den än att köpa en ny dator. Men i alla fall.

Just nu mår jag ganska dåligt. Vill egentligen skriva av mig, och berätta allting för någon. Men mina tankar är såna som man inte får tänka, och jag vill inte oroa någon.
Jag har berättat för mamma om hur jag mår, vad jag gör, vad som har hänt. Hon frågade om vi ska till sjukhuset. Men vad händer då? Jo, soc lägger sig i och vill säkert lägga in mig på behandlingshem istället. Jag tror dock inte att jag skulle klara av det. Ärligt, jag tror att det skulle skada mig mer än hjälpa. Jag vet att man mår inte särskilt bättre av att vara inlagd. Men då är jag säker. Eller ja, säkrare än hemma. Tror jag.

Om några veckor åker mamma, syster och mammas kille till polen och är där i en vecka. Då är det bara jag och farmor hemma. Men när de andra kommer tillbaka så åker hon till england, och stannar nog där. På sommaren ska vi flytta, ganska långt bort. Jag vet inte vad jag tycker om det egentligen. Det känns skönt men ändå jobbigt. Fördelen är att det inte blir en lägenhet. Huset är lagom stort. Det finns en liten "trädgård", det har jag faktiskt saknat. Katterna och kaninen borde trivas där också.

Nån gång i juli kommer min bror och hans familj hit också och stannar i ungefär två veckor, min brorson kanske stannar lite längre. Jag har alltid bott med ganska många hemma (fyra bröder, en syster och mamma - och alltid något husdjur, eller två (eller fler!)) så det känns roligt och "naturligt" för mig att ha många andra runt mig.

Eftersom jag nu delar rum med min farmor (då jag mådde väldigt dåligt innan hon flyttade in hos oss, bestämde vi att jag inte ska vara ensam så ofta, och helst inte på nätterna) så trodde vi att hon flyttar med oss till det nya huset, och därför fick vi det största rummet. Men det visade sig ju att hon kommer nog inte tillbaka från england, så jag kommer ha rummet för mig själv! Jag får bestämma hur jag vill ha mina möbler, och vad jag vill ha för möbler. Jag behöver förstås en hylla för alla mina sköldpaddor som jag samlar på. Mamma vill helt enkelt att jag ska trivas där, så jag får "bestämma" ganska mycket. I köket kommer vi att ha en hylla till alla te-sorter som vi (läs: jag) har köpt. Ganska många alltså!

Ursäkta för ett långt inlägg. Behövde väl "skriva av mig" lite.

Inga kommentarer: