måndag 2 juni 2014

snart bloggar jag igen!

Min dator är lagom fixat! Så snart tänker jag blogga lika mycket som jag gjorde förr!
Idag ska jag försöka att fota lite och sen ändra min design här på bloggen, tycker den jag har nu är tråkig, och bilderna är ganska gamla.


Jag har gjort en rolig grej igår och jag är väldigt nöjd över det! Men ska fixa lite mer idag då det känns lite fel. I alla fall, jag har äntligen flätat in dreads i mitt hår! Jag har ju köpt en "peruk" typ för jättelänge sen men har knappt använt den då det var jobbigt och såg inte alls bra ut på mitt hår. Så jag har klippt av dreadsen och flätat in de! Min farmor hjälpte mig med också och idag ska jag typ släppa ut vissa "slingor" och göra flera och lite tightare. Det känns lite konstigt att inte ha lugg dock. Men de senaste månaderna har jag haft uppsatt hår nästan hela tiden så jag har vant mig lite!

Jag har velat ha dreads jättelänge och nu har jag äntligen fixat det. Är så glad för det. Även fast jag tycker inte om mig själv så tycker jag att det ser ganska bra ut. Jag har bara inte riktigt tänkt på hur jag ska tvätta håret... Inte så smart av mig, nej.

Jag har tänkt lite. Om jag kunde så skulle jag resa tillbaka i tiden och säga till min sextonåriga jag "h å l l  u t". Jag kanske inte mår särskilt bra just nu heller, men jag gråter inte lika mycket på grund av mitt utseende. Ja, jag tycker fortfarande inte om min kropp, men det har ändå blivit så mycket bättre. Jag har "fixat till mig lite" de senaste månaderna, och det känns bra. Jag har fixat tänderna, jag har skaffat piercingar som jag tycker om och nu har jag äntligen dreads i håret.
På tal om piercing, jag har redan planerat nästa! Jag och mamma har bestämt att om jag är "duktig" och inte skadar mig mycket, eller inte skadar mig alls på ett tag, så ska jag få skaffa anti-eyebrow piercing. Har ju också bestämt, för ganska länge sedan, att jag ska pierca tungan när jag fyller arton. Jag kan inte tro att jag fyller arton om ett par månader?! Jag vill inte bli vuxen, det känns jobbigt. Men jag har mycket tid innan jag blir det.

Snart måste vi ge bort en till kattunge, och då blir det två kvar. Vi vet inte vem ska ha de två, men jag hoppas på någon snäll och bra. Det kändes jättejobbigt när vi gav bort Ofelia, och det kommer säkert kännas lika jobbigt när vi ska ge bort Pansar, Sam och Dean (Sam och Dean, fattar nån?). Jag har sån hemsk separationsångest. Men jag har klarat av det (med ganska mycket gråt dock). Bättre än inte alls, va?

Finns så mycket jag vill skriva men allting liksom springer bort när jag väl ska skriva.
Hoppas jag får mer inspiration snart, och kommer skriva om nånting annat än mig själv. Känner mig så jävla självupptagen.

1 kommentar:

rymdtjej sa...

Jag tycker om att läsa om dig, det är intressant. Och så roligt att du snart kan blogga igen! Jag har saknat dina inlägg. Kram