onsdag 18 december 2013

tiden går så segt

Den gör det. Faktiskt. I alla fall för mig. Det blir ju alltid så när man väntar på någonting.
Igår klädde vi julgranen, och jag hängde lite saker här och var. Med tre katter hemma var det ju garanterat att nånting skulle hända med julgranen, och idag hände "nånting". Inget farligt, som tur är. Den hamnade bara på golvet. Allt som hänger på våran tjusiga julgran är plast, så ingenting gick sönder! Till och med själva granen är fejk, men skitsamma.
Mina självskadefria dagar ligger nu på noll, och jag mår bara sämre. 
Försöker att titta på American Horror Story för att inte tänka.

Imorgon drar jag och min mamma tidigt på morgonen till Östhammar, och jag ska sitta i affären/verkstaden hon jobbar på, tills hon slutar och då ska vi åka och handla. Först tänkte vi att jag skulle komma dit med buss, men det skulle bli för mycket.

Jag har inte ens nåt att skriva.
Än så länge väntar jag på lördag och sen måndag. Hela tiden gick jag och trodde att den tjugotredje är på söndag, tills mamma upplyste mig igår och sa att nej, så är det inte.
Har i alla fall fina idéer på vad jag kan köpa i julklapp åt fina människor.

1 kommentar:

Stella sa...

Min ena hund kommer från Östhammar :) Bor du nära det?

sv: Tack vad fin du är. Jag försöker att inte ge upp riktigt än, men det är svårt.