fredag 24 oktober 2014

don't get too close, it's dark inside

Jag skriver så sällan här. Det beror nog mest på att jag inte gör något. Mitt liv består utav instagram (zebrapojken), tumblr (zebrapojken) och olika serier (har tittat klart på Teen Wolf, ska nu börja med Misfits och redan börjat med Queer As Folk). Samtal med min psykolog varje vecka, jag tycker verkligen om honom. I tisdags har jag gjort nånting som jag har gjort bara en enda gång förut - jag gav bort allt som jag kunde skada mig själv med, allt vasst jag gömde och piller som jag samlade på ett tag. Jag gav det till min psykolog. Han tyckte att det var verkligen starkt. Men nu börjar jag ångra att jag har gjort det. Även fast jag inte använde det så ofta, så visste jag att det fanns och det kändes tryggt. Jag gav bort min trygghet.
Inatt är jag ledsen, inatt lyssnar jag på musik och har ångest. Men det är okej. Det är okej.
Jag börjar dock bli ledsen, väldigt ledsen. Kanske går det över, kanske blir det sämre. Vem vet.

En av katterna, Shelly, är gravid. Magen växer, hon blir bara tyngre och tyngre och jag längtar så mycket. Kattungar är ungefär den bästa medicinen som finns. Att se hur de växer, öppnar ögonen, när de lär sig att gå och äta. Springer omkring, leker, busar. Underbart.

Godnatt.

Inga kommentarer: