torsdag 20 februari 2014

psykiskt trött

Ända sen i måndags har jag gjort nånting varje dag, typ. Måndag och tisdag var jag med Amanda, igår träffade jag Madde och idag åkte jag och Christina till veterinären med Thomas. Äntligen är han kastrerad och det kanske kommer bli lite lugnare hemma. Han verkar vara lite "borta" hela tiden, och det oroar mig, men jag antar att hans beteende är normalt, att det inte är nåt farligt. Hoppas han mår bättre imorgon i alla fall.
Jag har också bestämt att jag ska ta det lugnt imorgon. Pyssla, spela. Göra inget speciellt. Christina sa att jag kanske kan sätta mig ner och plugga lite matte, men jag ser redan hur det skulle sluta. Bara tårar och panik, så jag står nog över.
Jag blir så himla trött, både psykiskt och fysiskt, av att göra mer än vanligt. Igår bakade jag munkar och blev jättetrött bara av det.
På lördag kommer syster och farmor tillbaka från England! De har varit borta sen i lördags, men det känns ändå lite tomt här hemma utan de. Ingen att vara med, ingen att prata med, ingen att skratta eller bråka med. Det var så länge sen jag var ensam hemma så mycket, att jag inte längre är van vid det. Det är jobbigt, ärligt talat. Lite skönt, men skulle gärna slippa vara typ helt ensam.

Det som har varit ganska dåligt i helgen, var att nu har den andra hamstern också dött. Jag trodde att jag skulle vara beredd och så, men ändå grät jag och var ledsen. Det är så tomt i rummet utan henne nu.

Jag är så dålig på att kommentera era blogga, jag ska försöka att skärpa mig. Tack för alla fina kommentarer ändå, finisar. ♥

Inga kommentarer: