söndag 22 december 2013

"Skadad" av Cathy Glass

För ett par dagar sedan läste jag ut boken "Skadad". Kunde knappt lägga ifrån mig den när jag började läsa, och nu när jag läser en annan bok måste jag påminna mig själv lite då och då om att jag inte längre läser "Skadad".
Den var bra, men ändå hemsk. Man vill bara veta hur allting slutar, vad som kommer näst. Men att det är en sann bok, och att sånt har hänt (och fortfarande händer, tyvärr) är så himla hemskt och man önskar att alla äckliga människor som gör så mot andra ska brinna i helvetet.

Jag gråter aldrig till böcker, väldigt sällan till filmer till och med. Men den här gången gick det inte att inte gråta på slutet.

Egentligen finns det få ord som kan beskriva hur bra boken är. 
Jag kan bara säga: läs den!

1 kommentar:

rymdtjej sa...

Jag har funderat på att läsa den innan men har inte gjort det. Men om du säger att den är så bra så måste jag verkligen se till att läsa den!