måndag 11 november 2013

ni är så himla, himla snälla

Tack för alla kommentarer. Ville dock påpeka att det var bara en historia som jag håller på att skriva, inget av det har hänt mig, som tur är (antar jag). Men tack för era fina kommentarer ändå! Som jag skrev för några inlägg sedan; mina noveller är sorgliga, det är svårt att se ett lyckligt slut när man mår dåligt. Jag ska fortsätta med novellen, i alla fall så länge ni är fortfarande intresserade.
Återigen; tack tack tack!

Min dag har varit ganska bra. Ångesten lämnade mig inte, men det var lättare för det mesta. Jag fick faktiskt hatten jag ville ha! (Kände att jag behövde skryta lite).
I morse gick jag till en affär och köpte en present till en vän som fyller år imorgon! För två år sedan köpte jag en tavla med Tiger från Nalle Puh, och idag köpte jag en till, fast mindre, med själva Nalle Puh. Snart ska jag kanske träffa henne och hoppas att hon kommer tycka om den. När jag gav henne tavlan för två år sen, sa hon att jag har gjort hennes dag, för då hade hon en uppehåll från sina mediciner och mådde jättedåligt. Men nu verkar hon må bättre, mycket bättre än när jag träffade henne sist. Är så himla glad för hennes skull.
Men i alla fall.
Vi pratade också om julen. Hon är nog en av de få jag känner som också älskar jul. Men alltså, hur kan man inte tycka om julen? Hur kan man inte älska stämningen, alla fina ljus, dekorationerna och lukten av pepparkakor och framför allt - att köpa julklappar till andra? Det är ju så himla mysigt. Nackdelen är att alla affärer är proppfulla med människor, allting verkar vara dyrare än vanligt och det kan vara svårt att välja julklappar till vissa personer. Men att slå in paket (som jag verkligen är typ sämst på), lägga de under julgrannen och sedan se hur andra öppnar de är så himla underbart och trevligt.
Förut hatade jag julen. Varför vet jag inte. Det är ju mysigt.

Nu mår jag illa, och jag vet inte varför.
Ska nog fortsätta med novellen.



1 kommentar:

rymdtjej sa...

Jag läste din novell nu. Tycker att den är jättebra! Gillar ditt sätt att skriva, du beskriver allt så bra. Även om den är hemsk så tycker jag att den är väldigt bra, det ska bli spännande att få läsa mer. När jag inte mår bra brukar jag också skriva sådant som är sorgligt, mest för att jag tycker att det är skönt att få det ur sig.

Kram om du vill ha.