måndag 20 juli 2015

life of the semi-crazy

Jag kommer inte ihåg när jag vilade sist. Vilade på riktigt. Spänningsyrsel. Det känns som att jag är på en båt. Hela tiden. Har jag sagt att jag hatar båtar? Det gör jag. Känner mig åksjuk när jag sitter still. Nånting händer med mig och jag vet inte vad det är och jag kan inte stoppa det och jag är rädd.
"Du måste göra nånting åt det. Kämpa." Knappra piller funkar också. Inte för att jag tror att mediciner egentligen hjälper, jag vill bara bort.
Blandar ihop ord och gör knasiga saker. Har blivit klantig och glömsk, vet knappt vad det är för dag. Vissa dagar är bättre, men jag kan fortfarande inte planera. Jag avbokar möten och vill hellre ta det på telefon. Jag hatar telefonsamtal också. Tvångstankar, men det är inget nytt. Oroar mig inför saker som kanske inte ens kommer hända, tänker på visdomstanden som växer ut och plötsligt kollar jag priser på piercingar av bioplast.

Hej, jag är mentosberoende. Jag vet att det kan vara svårt att fatta men jag får ångest om jag inte har mentos med mig. Tönt.

Kollar upp mina symptom och skrämmer mig själv, blir spänd, ångestfylld och får ännu värre symptom. Det blir så ibland. Men jag är så trött på det här. Vill gå till en läkare men vågar inte. Jag kan ju inte sitta still på en främmande plats. Tänk om jag har någon sällsynt, dödlig sjukdom. Kanske dör inom några månader. Känner inte för att leva egentligen, men jag vill ju inte vara sjuk heller. Det finns ju mycket som kan vara fel på mig. Nä, fy.
(Här knackar jag i min byrå av trä och spottar i papperskorgen tills det känns rätt.)

Nu mår jag illa.

Inga kommentarer: