söndag 1 december 2013

veckans mål

Imorgon och på torsdag har jag skola, och oftast missar jag en dag, men nu vill jag bli bättre på det och inte missa nånting. Nu har jag bara tre veckor, så alltså sex dagar i skolan, kvar innan jullovet. Jag får också ledigt en vecka tidigare än andra, eftersom min lärare ska åka till Thailand (typiskt).
Läxorna hade jag faktiskt gjort nyss, men de jag kommer att få i veckan ska jag försöka göra tidigare än bara en dag innan skolan.
Det där med att duscha. Förut var det inga problem, jag duschade varje eller varannan dag. Ett tag kunde jag duscha varje morgon, och det tog tio-femton minuter. Men nu har jag tappat den där orken nånstans, och att bara ta mig till badrummet har blivit ett problem. Jag hatar att se min kropp, därför brukar jag inte duscha så ofta och ha på mig massa kläder, i alla fall när jag går ut. Så, jag får väl jobba på det också.
Och sist, men inte minst, så måste jag börja läsa igen. Sist läste jag ut några böcker på några dagar, så nu vill jag börja läsa igen. Fantasin och inspirationen växer när man läser.

Inga kommentarer: