tisdag 3 december 2013

armageddon was yesterday, today we have a serious problem

Dagen började med att jag mådde dåligt och ville inte alls åka någonstans. Men jag åkte med mamma och satt hos henne på jobbet i några timmar, planerade att åka hem efter att jag träffat Madde och bara lägga mig och sova. Jag träffade Madde och vi fikade en stund, och jag skulle ta en buss hem. Hann i tid, var rädd att komma för sent. Plötsligt tänkte jag att nemen fan, jag måste skärpa mig. Så jag åkte till Uppsala och köpte lite saker. Men inget för mig själv. Jag mår faktiskt bättre när jag köper presenter till andra, och sämre när jag köper nånting för mig själv. Så det blev två presenter till min brorson, en till syrran, och tre till Amanda. På lördag tänker jag köpa mycket annat.
När jag gick till en affär så kände kassörskan igen mig. När jag förklarade varför jag köper det jag köper så sa hon att jag är en schysst kompis. Det känns ganska bra att höra sånt från folk som inte ens känner mig. Men i alla fall.
Satt i väntrummet hos tandläkaren typ en timme. Ville sova. Det kom ett barn där och hon sa att "hon låter hellre tänderna ruttna än vara hos tandläkaren", eller nånting sånt. Jag ville helst berätta för henne att nej, det vill hon fan inte. Men förstås sa jag tyst och bara tänkte på att jag ville säga det.
Besöket hos tandhygienisten gick ändå hyfsat bra. Sedan åkte jag hem, och efter att jag har ätit så satte jag mig på sängen och slog in paket. De blev helt jävla fula, men skitsamma. Nu är jag jävligt trött, ögonen svider nästan.





Gosade också med världens gladaste hund. Mammas kollega tog hunden med sig till jobbet. 
Så himla söt.

Inga kommentarer: